2011-03-28 16:00Pressmeddelande

Pressvisning av fotoutställningen Förbisett - när vardagen glimrar till

Fotografen Martin Magtorn har tillsammans med etnologerna Niklas Ingmarsson och Robert Willim försökt att fånga det Förbisedda på bild. I vintras kom resultatet ut i bokform och nu på söndag kl 14 invigs fotoutställningen på Kulturen.

I utställningen visas "vardagsrum" från olika delar av Skåne: upplysta fotbollplaner, stormarknaders parkeringsplatser, byggarbetsplatser, rivningstomter, hållplatser, sittplatser, vägbelysning och mycket annat som finns vid vår sida utan att tänker på det.

Foto: Martin Magntorn
Text: Niklas Ingmarsson, Robert Willim
Utställningen sker med stöd av Lunds Universitet och Region Skåne.

Välkommen på pressvisning torsdag 31 mars kl 11.00.

Förbisett - när vardagen glimrar till
Invigning söndag 3 april kl 14.00
Utställningen visas t.o.m. 28 augusti.
Öppet kl 12-16, tisdag-söndag
Entré: 90 kr, student 45 kr, pensionär 60 kr,
fri entré för Kulturenmedlemmar, barn samt ungdomar under 19 år.
www.kulturen.com

Kulturen är en kulturhistorisk oas mitt i Lund med hus från olika tider, från land och stad. Verksamheten utgår från stora museisamlingar och i drygt trettio kulturhistoriska byggnader visas utställningar om kulturhistoria, hantverk, konst och design. Här kan alla ta del av en magisk värld med program, traditionsfirande, restaurang och en fin lekplats. Verksamheten omfattar även arkeologi, byggnadsvård och annan uppdragsverksamhet. Kulturen är en ideell förening där alla kan bli medlemmar!