2011-03-07 12:44Pressmeddelande

Pressträffen med 40 konstelever på Kulturen sker på onsdag kl 13!

I förra pressmeddelandet fanns en felaktig uppgift om vilken dag pressträffen äger rum i slutet av pressmeddelandet, men det är onsdagen den 9 mars kl 13.00 som gäller och inget annat.

Denna vecka startar alltså ett utställningsprojekt på Kulturen där 40 konstelever under sju veckor turas om att utforska museets identitet. På fredagar hålls vernissage och stafettpinnen lämnas sedan vidare till nästa grupp konstelever som fortsätter arbetet. Processen avslutas med finissage den 29 april.

Pressen bjuds alltså in att träffa grupp nr 1 som visar det pågående arbetet onsdagen den 9 mars kl 13.00.

Kulturen är en kulturhistorisk oas mitt i Lund med hus från olika tider, från land och stad. Verksamheten utgår från stora museisamlingar och i drygt trettio kulturhistoriska byggnader visas utställningar om kulturhistoria, hantverk, konst och design. Här kan alla ta del av en magisk värld med program, traditionsfirande, restaurang och en fin lekplats. Verksamheten omfattar även arkeologi, byggnadsvård och annan uppdragsverksamhet. Kulturen är en ideell förening där alla kan bli medlemmar!