2013-08-30 06:30Pressmeddelande

Grammisvinnarna Bröderna Lindgren till Kulturen

Det blir röj, det blir rock – det blir Bröderna Lindgren! På lördag kommer nämligen barnens favoriter till Kulturen, och de har med sig gästartisterna Nina Ramsby, Britta Persson och Patrik Arve. Det blir fullt ös med musik som spänner från solskenspop till stentuff punk. Barnen är välkomna att sjunga med och kanske till och med rocka loss på scen. Brödernas senaste skiva ”Med Bröderna Lindgren i tiden!” vann en Grammis för Årets barnalbum i år.

Bröderna Lindgren är låtskrivarduon Mathias och Andreas Lindgren som gjort musik till filmen Loranga, Masarin och Dartanjang och tv-programmet Bolibompa. Låtar som Annan sort och Det är jag som bestämmer har vunnit både barnen och föräldrarnas hjärtan med sin kombination av hitkänsla och förståelse för barns djupa tankar och oborstade humor.

Britta Persson är en hyllad singer/songwriter, Patrik Arve är sångare i Teddybears STHLM och Nina Ramsby är känd från Salt, Baxter och Grand Tone Music. Hon har släppt skivor med pianisten Martin Hederos och med jazzmusikern Ludvig Berghe.

Det här är sommarens sista barnkonsert, så fira av sommaren med oss. Kom i god tid och ta gärna med picknickkorg. Du kan också köpa fika i vårt mysiga café i parken.

Evenemang: Barnkonsert: Bröderna Lindgren med gästartister

Tid: Lördag 31 augusti kl 14

Pris: Gratis för alla under 19 år samt Kulturens medlemmar. Övriga betalar entré som gäller till hela museet hela dagen: 120 kr, pensionär 80 kr, student 60 kr.

Johanna Lisberg Jensen, programarrangör, 046-35 04 30, johanna.lisbergjensen@kulturen.com
Emma Malmström, programarrangör, 046-35 04 54, emma.malmstrom@kulturen.com
Maria Bohlin, informatör, 046-35 04 29, maria.bohlin@kulturen.com

Kulturen är två kvarter i centrala Lund fyllda av kulturhistoriska hus och trädgårdsmiljöer som du kan besöka. Stig in i våra hus och upplev livet i staden och på landet, från medeltiden och fram till 1930-talet. Du kan också välja bland ett tjugotal utställningar – från folkkonst till modern design, från medeltidens historia till samtiden, från lokal kultur till världskultur.  Dessutom har vi programverksamhet för alla åldrar. Verksamheten drivs sedan 1882 av en ideell förening som välkomnar alla att bli medlemmar. Förutom friluftsmuseet i Lund har Kulturen även flera andra besöksmål, t ex Kulturens Östarp, Tegnérmuseet och Hökeriet.