2011-05-11 08:45Pressmeddelande

Barnens dag firas med allsång, folkmusikfest och nytt Café på Kulturen

Lördag den 14 maj firas Barnens dag på Kulturen med historisk karusell, folkmusik, korvgrillning, invigning av Kulturens nya Café och allsång med Mia Barlöv från Bolibompa. Allsång för barn med Mia Barlöv är ett återkommande inslag under Kulturens sommarprogram och bjuder på gästspel av bl a Jojje Wadenius och Behrang Miri. Pressträff med Mia Barlöv och visning av caféet på torsdag 12 maj kl 11.

FOLKMUSIKENS DAG
Under lördagen arrangeras även Folkmusikens dag i samarbete med Lunds Spelmansgille som underhåller med omfattande program.

PROGRAM 14 MAJ
Kl 12-17 firar vi folkmusikens dag på Kulturen med konserter överallt på museet. Samarr: Lunds Spelmansgille.
Kl 13-17 Barnens dag. Välkommen till ett sjudande Kulturen! Folkmusik, karusell, Allsång för barn med Mia Barlöv från Bolibompa, korvgrillning, såpbubbelblåsning och ansiktsmålning är några av aktiviteterna.

PRESSTRÄFF TORSDAG 12 MAJ KL 11
Pressträff med Mia Barlöv som berättar om programmet för Allsång för barn under juli som bl a gästas av Jojje Wadenius, SjörövarMange & Katta Pirat samt Behrang Miri. Allsång för barn arrangeras med stöd av Lunds Kommun och är en del av Sommarlund. Vi visar även Kulturens nya café som just nu inreds i korsvirkeshuset Locus Virtutum inne på friluftsområdet.

SOMMARDAGAR PÅ KULTUREN MAJ - AUGUSTI
På Kulturen varar sommaren i 123 dagar - från maj till augusti. Parkliv, hantverk, kafé, lekplats, historiska byggnader, midsommar, allsång för barn mm. Allt finns här och du kan slinka in när som helst och njuta av sommaren. Medlemmar, barn och unga under 19 år har fri entré. Information om sommarprogram, entréavgifter, öppettider samt hur du blir medlem hittar du på kulturen.com.

Kulturens sommarprogram finns även att ladda ner via länken nedan.

Emma Malmström, programchef, tfn 046 35 04 54
Johanna Lisberg Jensen, tfn 046 35 04 30
Erik Roman, pressansvarig, tfn 046 35 04 47

Kulturen är en kulturhistorisk oas mitt i Lund med hus från olika tider, från land och stad. Verksamheten utgår från stora museisamlingar och i drygt trettio kulturhistoriska byggnader visas utställningar om kulturhistoria, hantverk, konst och design. Här kan alla ta del av en magisk värld med program, traditionsfirande, restaurang och en fin lekplats. Verksamheten omfattar även arkeologi, byggnadsvård och annan uppdragsverksamhet. Kulturen är en ideell förening där alla kan bli medlemmar!